Dekorasyonda şıklık ve fonksiyonellik dediğimizde aklımıza ilk gelen isimlerden Albert Hadley. Birbiriyle uyumlanması her ne kadar zor olsa da Hadley, çoğu zaman bunu tasarımlarında başarabilmiştir. Albert Hadley, hem bağımsız olarak hem de tanınmış iç mimar Sister Parish ile ortak çalışarak Astor, Grunwald, Paley, Rockefeller, Bronfman, Getty, Whitney ve Mellon gibi rezonanslı aile isimlerine sahip seçkin bir müşteri kitlesi için konutlar yarattı. Bunların yanı sıra Al ve Tipper Gore ile Mike Nichols ve Diane Sawyer gibi isimler de müşterileri arasındaydı.
Zevki nispeten sade ve modern, ancak tasarım tarihinden derin bir bilgi birikimine dayanarak farklı fikirleri bir araya getirmeye her zaman açıktı. Kendi sakin mizacını yansıtan bir şekilde, neyin ne kadar fazla neyin ne kadar az olduğunu mükemmel bir şekilde hissediyordu.
Belki de Hadley’nin en çok övgü alan çalışması, Brooke Astor’ın Park Avenue’daki evindeki kütüphanedir. Yüksek tavanlı, yapay Fransız salonunu, kütüphanelere, özellikle de New York Halk Kütüphanesi’ne önemli hayırsever desteği vermiş bir müşteriye yakışır şekilde kırmızı lake kaplı raflar ve pirinç süslemelerle çarpıcı derecede zarif bir alana dönüştürmüştür.
Hadley’nin erken dönem projelerinden biri de Seagram’ın chairman’ı Edgar Bronfman ve eşi Ann Loeb’ün Park Avenue’daki dairesi içindi. Çift, daha modern ve ferah bir mekan istiyordu. Bu nedenle Hadley, salon duvarını yıktı, yerine cam taktı ve traverten merdiven yerleştirdi. Geleneksel olanı modernize edilmiş bir alan yarattı. Daha sonra Sister Parish bu alanı 18. yüzyıl mobilyalarıyla döşedi.
Albert Hadley iç mimarlığı her zaman entelektüel bir girişim olarak görmüştür. Bilgisini yalnızca kişisel okuma ve tasarım aracılığıyla değil, ekip üyelerinin iç görülerini alarak da genişletmeye çalışmıştır. Moda, tasarım ve diğer sosyal konularla ilgili çeşitli dergilerden kesip yapıştırdığı albümlerini tartışma konusu yapardı. Her odayı görsel olarak uyarıcı tutmada kendisine yardımcı olan faktörlerden biri de odanın siluetine odaklanmaktı. Tasarımın gözü yukarı, aşağı ve yanlara doğru hareket ettirecek şekilde oluşturulmasını sağladı.